torsdag 9 augusti 2018

Tiden rinner iväg.


 Nu är vi i slutet på sista veckan på skolan. Imorgon ska vi alltså åka hem.

Kai får alltså åka hem imorgon efter hoppexamen. Den här sommaren har verkligen gett supermycket, både för honom som individ och för oss som ekipage. Han har musklat på sig och blivit en helt annan häst att rida. Stark och lite dragig istället för att backa av och bli tom. Jag har varit tvungen att byta ut baucherbettet i hoppningen, det gick verkligen inte att få tag i honom så nu får han springa på sitt kimblewik. Så matte i alla fall får ha lite kontroll.
Jag vet vad vi ska jobba på i dressyren, men vi klarar i alla fall av att springa igenom ett LA:3 program, men det är varken perfekt eller enkelt men vi kommer igenom det utan att misslyckas helt i alla fall.
Hoppat har vi också gjort massor. Så nu hoppas jag att vi ska kunna komma ut och hoppa ett par småklasser i höst.

Vi har fått hem en liten söt ponny förra hegen med. Titta på den bara.
4årigt sto, 95 cm och högdräktig. Så nu på sensommaren kommer det en liten Mula efter den här damen.
Pussel ska i alla fall bo kvar hos pappa ihop med Misty.
Sen lär vi ju kolla av och börja jobba med henne till våren, se om hon kan bli ridponny, körponny eller bara en söt sällskapsponny.  Men pappa har i alla fall bestämt att hon ska bo kvar hos honom även sedan.

 Men nästa vecka är det bara att åka hem och jobba vidare med hästen och mig själv för att vi ska utvecklas vidare.
Plus att jag ska börja jobba som assistent igen och som ridlärare.
Sedan ska jag väl ta tag i att bygga upp en egen verksamhet med ponnysarna så småningom.
Har en hel del grejer att göra mig av med också. Man kanske ska ha en loppis hemma hos pappa eller nått så man kan gör sig av med massa schabrak och sådant.


Men det var väl allt för nu. På återhörande

Inga kommentarer: