torsdag 23 augusti 2018

Tiden står inte stilla hemma heller.


Mycket på gång kanske är rätt sätt att uttala att det faktiskt inte finns mer tid bara för att man kommer hem från skolan?

I vilket fall så körde jag hem Kai efter att vi hade haft hoppexamen på skolan, den kan bara beskrivas på ett sätt med Kai, KATASTROF. Jag vill inte reflektera mer över det tyvärr, man Kai var ofräsch när vi kom hem på kvällen efter hoppexamen och jag fick ta lilla söta Milou och göra omprov på måndagen efter.
Vecka 33, diplomeringsvecka för dem som valde att diplomera sig, för mig var det ett kärt återseende med Ruth (som jag hade hela förra sommaren) som fick mig att inse att Kai ska säljas så nu ligger han ute på annons. Jag har fått en himla massa svar, men bara 2 som jag har upplevt vara något att svara på. Svar så som "Du får 20.000 och vi hämtar den imorgon" känns inte som det är värt att lägga tid på att skriva svar till.
Oh well. Jag har inte bråttom att bli av med honom så vi får väl se hur lång tid han blir kvar.

Nu när jag kom hem har jag dessutom fått testa på en tjänst som ridlärare på Filipstads Ridklubb, denna veckan har jag träffat alla mina elever första gången och jag är glad att ha fått förtroendet att arbeta med eleverna på ridskolan. Tänkte ju för mindre än en månad sedan att jag absolut inte ville jobba på ridskola. Men idag känns det faktiskt ganska bra att stå i ridhuset och tala om för eleverna vad de ska göra och hur.
Kanske ska ta och diplomera mig inom ett par år i alla fall om det fortsätter att kännas såhär.

Inga kommentarer: