lördag 7 juli 2018

Jobbhelg.

vilket innebär att jag är hemma i värmland.
Jobbar 3 nätter nu och hinner då med lite skolarbete hoppas jag.

I fredags "hoppade" vi igen. Markarbete, mer "ridskolejobb" på skolan.. Mycket nyttigt, Kai vill ju gärna galoppera iväg för mig efter hinder, vilket fredagens öving inte lät honom göra eftersom vi skulle bryta av till trav och trava över ett gäng travbommar.
Superbra men Kai tyckte att det var jobbigt. Han behöver detta och det känns riktigt bra att jobba med honom just nu.
Han är roligare att rida och jag känner faktiskt att han utvecklas nu när vi är nere på skolan.

Det är så roligt att sitta och trimma med olika tränare som alla talar om för mig att det är en bra häst jag har, att han faktiskt är en schyst häst.

Nu ska jag sätta mig och skriva lite på mitt examensarbete, eller i alla fall PMet till den.

Inga kommentarer: